ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

ورود و ثبت نام

استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean) چیست؟

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean) چیست؟

در ابتدا به توضیح دو مفهوم اقیانوس آبی و قرمز میپردازیم

از اقیانوس قرمز فرار کنید“ اقیانوس قرمز بیانگر بازار رقابتی است که در نبرد هایی سخت و خونین بین
شرکتهای مختلفی که در یک گروه استراتژیک قرار گرفتهاند شکل میگیرد. در یک اقیانوس قرمز بعنوان یک
مدیر میبیند که حاشیه سودتان کوچک شده رقابت بسیار شدیدتر شده و محصولات دیگر تمایز ندارد؛
شرکتهای رقیب بیشتر شده و در نتیجه عرضه افزایش یافته در صورتیکه تقاضای بازار همچنان ثابت است.
در اینجاست که دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا استراتژی اقیانوس آبی را مطرح میکنند؛ ورود به بازاری بدون رقیب. خلق اقیانوسهای
آبی باعث تحقق همزمان کاهش هزینه‌ها و افزایش ارزش برای خریدان میشود در صورتیکه در اقیانوس قرمز
تمایز با هزینه همراه است.

برتری‌های استراتژی اقیانوس آبی:

  1. بدون رقابت خونین: در اقیانوس آبی، شما با رقبا درگیر نیستید. به جای اینکه در یک بازار پر رقابت به مبارزه بپردازید، به دنبال موقعیت‌های جدید می‌گردید.
  2. تمرکز بر نوآوری: استراتژی اقیانوس آبی به نوآوری توجه دارد. شما می‌توانید با تغییر در محصولات، خدمات یا رویکردهای کسب‌وکاری، بازارهای جدید را ایجاد کنید.
  3. کاهش ریسک: در اقیانوس آبی، ریسک کمتری نسبت به رقابت‌های خونین وجود دارد. شما به دنبال موقعیت‌هایی هستید که هنوز توسط رقبا پوشش نداده شده‌اند.

 

چگونه می‌توانم استراتژی اقیانوس آبی را در کسب و کار خود پیاده سازم؟

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



محصولات جدید

کتاب شماره 1
رایــگان

جستجو کنید ...

تبلیغات